در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

نود و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر ساری با سوالاتی از سوی یکی از اعضای شورای شهر از شهردار گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، نود و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر ساری شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت_ در حالی برگزار شد که سیدحسین یوسفی از اعضای شورای شهر ساری به ارائه ۱۰ سوال در موضوعاتی چون دلایل ابتر ماندن پروژه‌های نیمه تمام مثل پل تا پل، صفرآباد، ابن شهر آشوب و پیاده‌راه قارن، علت عدم راه‌اندازی کارخانه آسفالت به رغم نیاز مبرم معابر شهر به آسفالت و چالش‌هایی که به‌دنبال دارد، وضعیت قرارداد پروژه پارک جنگلی شهید نوبخت، عدم تکمیل طرح هدایت آب‌های سطحی، قانونمند کردن فرایند اخذ عوارض ارزش افزوده، فعالیت‌های فرهنگی و اعتماد به سازمان فرهنگی شهرداری و واگذاری فعالیت‌ها به این سازمان، دلایل عدم رشد سرمایه‌گذاری در شهرداری به رغم وجود سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری و کمیسیون سرمایه‌گذاری در شورای شهر، دلیل استفاده از یک نفر در دو شغل مهم (معاونت شهرسازی و سرپرستی شهرداری منطقه دو) و دیده نشدن نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص بدنه شهرداری در واگذاری مسئولیت‌ها، مدیریت نحوه پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیاردی بانک شهر با توجه به فرارسیدن سررسید و کمرنگ بودن حضور میدانی شهردار خصوصاً در مناطق کم برخوردار از حسین قبادی پرداخت.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در ابتدای این جلسه تصمیم‌گیری و نظارت را جزو وظایف ذاتی شورا عنوان و اظهار کرد: هدف از نظارت هدایت امور به سمت بهبودی است و قانون‌گذار برای امر مهم نظارت، برخی ابزارهای قانونی را در اختیار اعضای شوراها قرار داده تا با استفاده از آن به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای نظارتی، تذکر و سوال است، افزود: اعضای شورا طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها چنانچه در عملکرد شهرداری به مسئله‌ای ایراد داشته باشند، می‌توانند تذکر بدهند و اگر مفاد مربوط به تذکر رعایت نشد، موضوع را به‌صورت سوال مطرح خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: تذکر و سوال در مناسباتِ اعضای شورا و شهردار، امری کاملاً طبیعی و متداول بوده و به منظور شفافیت امور، رفع کاستی‌ها و افزایش تعامل صورت می‌گیرد و نباید آن‌را به اختلاف و مُچ‌گیری تعبیر کرد.

شعبانی ضمن تشکر از زحمات شهردار و مجموعه شهرداری برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات مطرح کرد: با همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد بالاخره ضعف‌هایی هم وجود دارد و بروز کاستی‌ها در تشکیلاتی مثل شهرداری با مأموریت‌های متنوع و متعدد و بار سنگینی که بر دوش دارد، اجتناب ناپذیر است و شورا و شهرداری هر یک در حیطه تکالیف قانونی خود باید برای رفع آن همت کنند.

وی عنوان کرد: در همین راستا سید حسین یوسفی عضو شورا سوالاتی دارد که مطرح و شهردار نیز پاسخ می‌دهند و از آن‌جا که بهبود عملکرد مجموعه مدیریت شهری و جلب رضایت مردم، هدف و دغدغه مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری است، یقین دارم هم عضو شورا و هم شهردار با رویکرد مثبت به این موضوع نگاه کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: انتظار داریم اصحاب رسانه با رویکرد منصفانه و با واقع‌گرایی به انعکاس مطلب بپردازند و به تحقق اهدافِ سازنده‌ی این سوال و جواب کمک کنند.

پیشرفت ۹۷ درصدی نیروگاه زباله‌سوز تا نیاز ۱۵۰ هزار تنی آسفالت ساری

محمدحسین قبادی، شهردار ساری در این جلسه در پی سوالات یکی از اعضای شورا اظهار کرد: از ابتدای تصدی در سازمان شهرداری سعی شده تا نقطه نظرات اعضای شورای شهر سرلوحه کارم قرار دهم، چون معتقدم نظرات و تذکرات اعضای شورا برگرفته از مطالبات شهروندان است.

وی سوالات این عضوی شورا را تلنگری به شهرداری برای بهتر شدن روند امور دانست و افزود: از آن‌جا که امروز شورای شهر و شهرداری ساری میراث‌دار بی‌انضباطی گذشته هستند، مدیریت مجموعه عادی نیست و از طرفی با مجموع پرداختی‌هایی که بابت بدهی گذشته داشتیم، می‌توانستیم پروژه‌های مهمی را به سرانجام برسانیم.

شهردار ساری با بیان اینکه با وجود مشکلات فراگیر اقتصادی خوشبختانه اکنون شهرداری ساری با همراهی و حمایت شورای شهر توانسته راندمان کار را در اکثر بخش‌ها بالا ببرد، گفت: انضباط مالی را ایجاد کند، بدهی‌ها را بپردازد، حقوق پرسنل را به روز کند و به سمت اجرای پروژه برود.

قبادی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستاوردهای شهرداری حاصل انسجام و تعامل شورا و شهرداری است، اظهار داشت: به همکارانم افتخار می‌کنم که برخلاف گذشته بسیاری از کارها را در قالب درون سپاری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تنش‌های قبلی مثل اهانت به بانوان مجموعه، گسیل همکاران تحصیل‌کرده به رفت‌وروب و تمدید نکردن قرارداد کارکنان سازمان عمران در سیاست کاری ما نیست و امیدواریم با تلاش جمعی این مجموعه به شرایط بهتری برسد.

شهردار ساری با ابراز رضایت از برگزاری جلسات برای توسعه سرمایه‌گذاری یادآور شد: برای فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی از توجه بر اجرای پروژه‌های پارک جنگلی شهید نوبخت، پروژه پل تا پل و پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه نیروگاه زباله‌سوز مطرح و با اشاره به تصدی سرپرستی شهرداری منطقه دو توسط معاون شهرسازی شهرداری گفت: چون این فرد برای منطقه دو برنامه داشت و با توجه به اهمیت این منطقه تصمیم گرفتیم فرصتی به وی بدهیم تا برنامه‌اش را اجرا کند.

شهردار ساری در ادامه به پاسخ سوال مبنی بر اخذ عوارض ارزش افزوده آن را مطابق قانون و مصوبه کمیسیون ماده ۵ دانست و تصریح کرد: برای املاک شهرداری از ظرفیت مولدسازی استفاده کردیم و به تعیین کاربری املاک برای سرمایه‌گذاری پرداختیم.

وی با بیان اینکه در امر پاداش آخر سال پرسنل چون یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری استفاده از مشوق‌های مالی است، طبق بخش‌نامه بودجه شهرداری‌های کشور در قالب اضافه کار مبالغی را به نیروها پرداخت کردیم، افزود: تمام کارهای فرهنگی و مناسبتی توسط سازمان فرهنگی شهرداری صورت می‌گیرد و طبق درخواست شورای شهر در خصوص اجرای مراسم و جشنواره‌ها هیچ قراردادی منعقد نشد و از طریق فراخوان اقدام کردیم.

قبادی با اشاره پروژه پل تا پل یادآور شد: هرچند در بودجه سال گذشته رقم اندکی برای این پروژه پیش‌بینی شد اما با تلاش همکاران ۸۳ درصد پیشرفت داشت و الان باند جنوبی آن آسفالت شد و ضلع شمالی هم تا پایان این ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ساری از نیاز ۱۵۰ هزار تنی با هزینه بیش از سه هزار میلیاردی آسفالت سطح شهر مرکز استان خبر داد و گفت: توان شهردار اندکی بیشتر از ۱۶ درصد این رقم هست، مضاف بر آن شهرداری امکان تأمین مصالح از رودخانه به دلیل همکاری نکردن دستگاه مسئول را نیز نداشت با این وجود سعی کردیم روند آسفالت معابر شهر متوقف نشود.

وی در پاسخ به موضوع ارتباط با پروژه هدایت آب‌های سطحی خاطرنشان کرد: شهرداری طرح خود در این رابطه را به شورا ارائه داد، اما شورا مصوب نکرد.

کد خبر 750930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.