۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از صبح فردا تا ظهر سه‌شنبه شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: از صبح فردا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ تا ظهر سه‌شنبه _هجدهم اردیبهشت_ شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق و پدیده مه خواهد بود، افزود: با توجه به بارندگی شدید و وقوع پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در مسیرهای مواصلاتی را داریم و در همین راستا رانندگان هنگام حرکت در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری باید احتیاط لازم را مراعات کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و خیزش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها اضافه کرد: به همین خاطر مردم باید از تردد در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران، تگرگ همراه با رعدوبرق مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی با اشاره به وزش باد شدید لحظه‌ای تصریح کرد: احتمال خسارت وارد شدن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توسط گلخانه‌داران و متولیان خدمات شهری مستحکم‌سازی شود.

عضو ستاد پیشگیری از عملیات پاسخ به بحران استان قزوین افزود: در ضمن احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد و از همین‌رو اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 750927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.