۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶۰۰۰ حوزه امتحانی برای آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محسن زارعی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: امتحانات نهایی در ۶۰۰۰ حوزه برگزار می‌شود و تدابیر لازم برای پیشگیری از تقلب در امتحانات اتخاذ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حفاظت از امتحانات نهایی افزود: تأمین تجهیزات امنیتی برای حوزه‌های امتحانی در دستور کار است و در این زمینه اعتبار لازم به استان‌ها داده شد، بخشی از این منابع از طرف ستاد و بخشی نیز از منابع استانی تأمین می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمامی حوزه‌های امتحانی باید به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال‌یاب مجهز شود، گفت: ۱,۶۰۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات مورد نیاز حوزه‌های امتحانی اختصاص داده شد.

زارعی افزود: توصیه ما این است که در صورت ناقص بودن تجهیزات امنیتی، مشکلات با استفاده از اعتبارات استانی تأمین و نواقص برطرف شود.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶۰۰۰ حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده است که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته استاندارد و مناسب بوده است.

کد خبر 750910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.