۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
سامانه بارشی جدید در راه کردستان است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از بامداد روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه سامانه فعال بارشی در استان فعالیت خواهد داشت که رگبارهای قابل ملاحظه باران، رعد و برق، مه آلود بودن هوا، وزش شدید باد و بارش تگرگ را به همراه دارد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: امروز یکشنبه در ساعات بعدازظهر وزش باد گاهی اوقات شدید است و رگبار و رعد و برق پراکنده در بخش‌هایی از توابع سقز، بانه مریوان و دیواندره رخ خواهد داد.

وی افزود: از ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه سامانه فعال بارشی در استان فعالیت خواهد داشت که رگبارهای قابل ملاحظه باران، رعد و برق، مه آلود بودن هوا، وزش باد شدید و بارش تگرگ را به همراه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها کاسته شده و تا اواخر وقت چهارشنبه رگبارهای پراکنده در پاره‌ای از نقاط به خصوص نواحی غربی استان روی خواهد داد.

پناهی اضافه کرد: دمای کمینه هوا در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر استان در محدوده صفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: هشدار سطح نارنجی برای اطلاع رسانی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و وقوع صاعقه در مدت فعالیت این سامانه صادر شده است.

کد خبر 750865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.