سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش دما و وزش باد جنوبی برای فردا یکشنبه در استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به گیلان، افزایش ابر و مه آلود شدن، بارندگی( گاهی رگباری، برخی نقاط شدید)، روند کاهش نسبی دما، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر وقت چهارشنبه جاری پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تضعیف سامانه ناپایدار در منطقه است.

وی افزود: با خروج سامانه بارشی از امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت کاهش ابر مورد انتظار است، از فردا یکشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی، شرایط برای افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، گاهی شدید مهیا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، به تناوب افزایش ابر و مه آلود شدن، بارندگی (گاهی رگباری، برخی نقاط شدید)، روند کاهش نسبی دما، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر وقت چهارشنبه جاری پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه جاری دریا برای فعالیت دریانوردی با احتیاط مناسب است، تصریح کرد: شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار باران در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جاری نامناسب است.

کد خبر 750568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.