۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.