شرایط ۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان بحرانی است/ فروریزش با فرونشست اشتباه گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عمر بخشی از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نزدیک به ۵۰ سال است و حدود ۴۴ کیلومتر آن بحرانی است که باید سریع‌تر ترمیم شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در یک ساعت اول این جلسه هماهنگی‌های لازم بین شورا و شهردار درباره مباحث داخلی انجام شد.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان حدود سه ساعت جلسه مشترک با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مناطق مربوط به آن داشتیم که در آن گزارش مبسوطی درباره نقاط قوت و ضعف شرکت آبفا برای تأمین آب شهر اصفهان و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی ارائه و اعلام شد که سال گذشته ۱.۳ مترمکعب بر ثانیه آب برای مصرف شرب از این سامانه به اصفهان آمده و قرار است سال جاری این میزان به حدود ۲.۵ مترمکعب در ثانیه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بخش دیگری از گزارش مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درباره شبکه فاضلاب این کلان‌شهر و مشکلات فراروی آن از جمله فرسودگی لوله‌ها بود که موجب فروریزش زمین می‌شود و بعضاً با فرونشست اشتباه گرفته می‌شود؛ بر اساس گزارش ارائه شده حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیاز به بازسازی دارد.

نورصالحی تاکید کرد: عمر بخشی از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نزدیک به ۵۰ سال است و حدود ۴۴ کیلومتر آن بحرانی است که باید سریع‌تر ترمیم شود، البته شرکت آبفا پیگیر تأمین اعتبارات آن است.

وی ادامه داد: در این جلسه مسائلی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درباره کیفیت بازسازی ترانشه‌هایی که توسط شرکت آبفا در شهر اجرا می‌شود، مطرح شد، همچنین مباحثی درباره گلایه‌مندی شهروندان از پس‌زدگی فاضلاب در زمان بارندگی مطرح شد که طبق گزارش مسئولان آبفا، به مرور نقاط مشکل‌ساز اصلاح شده و به کمتر از ۵۰ نقطه در شهر کاهش پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورا، اقدامات و تلاش‌های مجموعه شرکت آبفای استان اصفهان هم در بخش تأمین آب شرب و دفع فاضلاب موجب شده است که کمترین هدر رفت آب را در بخش آب شرب داشته باشیم.

نورصالحی گفت: قرار شد همکاری مشترک به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی برای اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست به شهروندان و جلب مشارکت آن‌ها برای همکاری با آبفا، همچنین همکاری‌های عمرانی برای بهبود شرایط در خیابان‌های تازه ساخت برای اجرای شبکه‌ها در دو بخش آب و فاضلاب صورت گیرد.

وی افزود: قرار است فردا _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ لایحه‌ای درباره همکاری با مجموعه بانک شهر و ارائه تسهیلات و امکانات این بانک برای تکمیل قطار شهری و استفاده از ظرفیت‌ها و منابعی که از سیستم بانکی می‌توان در این حوزه دریافت کرد، در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 750409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.