تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود

استاندار گیلان با حضور در بین مردم روستای خسارت دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم(ع) شفت گفت: کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با حضور در بین مردم آسیب دیده روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت و شنیدن مسائل آنها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموماً سازه‌های چوبی بودند، آسیب زد.

وی افزود: تعدادی از این واحدها بیمه هستند و بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه‌ای است که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است.

عباسی با بیان اینکه کار آوار برداری به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: گزارشی از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تأمین خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به آتش سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

استاندار گیلان افزود: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

عباسی تصریح کرد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتماً این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی اصلاح می‌شود.

کد خبر 750221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.