تردد بیش‌از ۲۱ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی تهران در فروردین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: طی فروردین امسال ۲۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۶۸۴ خودرو از محورهای مواصلاتی استان تهران تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش نشان می‌هد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی خضری اظهار کرد: براساس آمار مرکز مدیریت راه‌های استان تهران و آخرین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی تهران طی فروردین امسال ۲۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۶۸۴ خودرو از محورهای مواصلاتی استان تهران تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش نشان می‌هد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیشترین تردد در استان در محور آزادراه تهران_کرج با متوسط تردد روزانه ۲۲۹ هزار و ۵۹۹ تردد به صورت رفت‌وبرگشت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی حدود شش درصد تردد در محورهای مواصلاتی تهران مربوط به خودروهای سنگین بوده و متوسط سرعت وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

خصری تصریح کرد: در طی این مدت ۱۱ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰۵ خودرو با پلاک استان تهران در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان‌های البرز، قزوین و مازندران بوده است.

وی بیان کرد: ماندگاری وسایل نقلیه در استان، نشان‌دهنده آن است که در فروردین ماه سال جاری تقریباً ۳۹۹ هزار و ۴۲۲ عدد وسیله نقلیه، معادل ۲۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان، بین ۱ تا ۴ روز در تهران اقامت داشته‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 749842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.