چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/ کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با میانگین۱۲۳ میلی‌متری کمبود بارش نسبت بلندمدت از ابتدای سال زراعی جاری تا بیست‌وپنجم فروردین، دومین استان خشک کشور است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی در غالب مناطق استان انتظار می‌رود، همچنین پتانسیل رخداد تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی افزود: برای روز یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و احتمال رگبار بسیار خفیف در برخی نقاط به صورت محدود پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: روزهای دوشنبه و به خصوص سه‌شنبه رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید انتظار می‌رود، احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد و بر اساس نقشه‌های امروز، شدت بارش‌ها برای روز سه‌شنبه در مناطق بروجن، فلارد و شرق خانمیرزا پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی ادامه داد: ماهیت بارش‌های بهاری به‌گونه‌ای است که احتمال تشدید به صورت نقطه‌ای را دارند، از این‌رو احتیاط و رعایت فاصله از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری با میانگین ۱۲۳ میلی‌متری کمبود بارش نسبت بلندمدت از ابتدای سال زراعی جاری تا بیست‌وپنجم فروردین، دومین استان خشک کشور است.

کد خبر 744099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.