برف و سرما اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده از گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید، گاهی باد شدید موقت و بارش باران در ارتفاعات برف پراکنده و احتمال رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید، گاهی باد شدید موقت و بارش باران در ارتفاعات برف پراکنده و احتمال رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا اوایل هفته آینده جوی به نسبت پایدار بر روی استان حاکم خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره توصیف سامانه شرایط پایداری جوی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه بیست‌وهفتم آغاز می‌شود و تا پایان نیمه اول دوشنبه بیست‌ونهم آبان همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا است.

وی با اشاره به کاهش دید و کیفیت هوا، بالا رفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌ای جوی در کلانشهر شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی، گفت: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر نبود تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 704712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    فعلا تا امروز هواشناسی هرچی پیش بینی کرده غلط از آب درآمده!!!!!
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی با این پیش بینی که هوا شناسی میکنه دنیا متحیر شده
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    منفی دو درجه بالای صفر جدیده؟