چرا از هنر لذت می‌بریم؟

کتاب «روانشناسی هنر» نوشته جرج مدر به تازگی توسط نشر ققنوس در هفت فصل اساسی تدوین و چاپ شده است.

به گزارش ایمنا، کتاب «روانشناسی هنر» نوشته جرج مدر به تازگی توسط نشر ققنوس در هفت فصل اساسی تدوین و چاپ شده است.

روانشناسی هنر همان‌گونه که از نام آن پیداست، زیرمجموعه‌ای از علم روانشناسی است که به شناخت روحیات هنرمندان و مخاطبان هنر می‌پردازد. این کتاب در ۷ فصل «هنر و روانشناسی»، «عصب‌شناسی هنر»، «چرا به هنر می‌پردازیم؟»، «نمایش فضا، خطوط کناره‌نما و فرم در هنر»، «نمایش رنگ و حرکت در هنر»، «هنر عالی حاصل چیست؟» و «خلاقیت در هنر و علم» تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب نوشته شده:

خلق آثار هنری یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های شناخته شده رفتار بشر است. از سوی دیگر، فرآیند علمی فرضیه‌پردازی و آزمودن آن‌ها از طریق گردآوری داده‌ها، تا حدی در حکم شاخه‌ای از خلق آثار هنری، تازه پانصد سال پیش شکل گرفت. هر دو شکل رفتار بشر، به طرق خاص خود، کاوش‌هایی را برای شناخت جهان و جایگاه آدمیان در آن ترتیب می‌دهند. هنر و علم، به رغم آن آرمان مشترک، پیوسته جدا از هم بالیده‌اند. منبع الهام این کتاب تمایل به چاره‌اندیشی برای نزدیک‌تر کردن دوباره این دو سپهر رفتار بشر از طریق کاوش در زمینه مشترکی بود که از منظر علم روانشناسی دارند.

از نکات جذاب این کتاب می‌توان به این مقوله اشاره کرد که چهار صفحه با کاغذ گلاسه و چاپ رنگی در بین این کتاب گنجانده شده تا به طور کامل طیف‌های رنگی و انواع رنگ را به مخاطب بشناساند.

کتاب «روانشناسی هنر» از جرج مدر که توسط سهند سلطان‌دوست ترجمه شده است، به همت نشر ققنوس در ۱۹۵ صفحه و به قیمت ۱۳۰.۰۰۰ تومان به تازگی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 667685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.