تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات جدید حمل زباله در ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این سازمان گفت: در این سازمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات جدید حمل زباله، جاروب و تجهیزات خاص مدیریت بحران در نظر گرفته شده است.

حسن نظام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصمیم‌گیری‌های هیئت‌مدیره و شورای سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان در سال گذشته پیرامون مکانیزه‌سازی رفت‌وروب شهری اظهار کرد: در بعضی فرایندها و اقدامات این سازمان برای تحقق این موضوع تغییراتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته نظافت بزرگراه‌های شهر اصفهان به سازمان خدمات موتوری واگذار شده است، افزود: این تصمیم توسط کارگران گرفته شد، زیرا هر سال به‌دلیل تصادفات و حوادثی که رخ می‌داد، تعدادی از کارگران را به‌کام مرگ می‌کشاند، لذا نظافت بزرگراه‌های این کلان‌شهر به‌طور کامل مکانیزه شده است و با استفاده از ماشین‌آلات سازمان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان از ساعت ۲۲ هر شب تا ساعت ۱۷ روز بعد می‌توانند ماشین‌آلات جاروب سازمان را در حال خدمت‌رسانی در بزرگراه‌ها مشاهده کنند.

وی با اشاره به سیاست حوزه خدمات شهری این سازمان در خصوص مکانیزه‌کردن نظافت شهری ادامه داد: سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان سال گذشته تلاش کرده است کیفیت ماشین‌آلات خود را از طریق نوسازی و بازسازی ارتقا دهد، به این منظور سال گذشته چهار دستگاه جاروب عریض با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به ناوگان ماشین‌آلات سازمان اضافه و پنج دستگاه جاروب نیز به‌دلیل فرسودگی با استفاده از توان داخلی صنعت استان اصفهان بازسازی و مکانیزم آن‌ها تعویض شده است.

نظام‌زاده خاطرنشان می‌کند: این سازمان سال گذشته، قرارداد بازسازی و تعویض مکانیسم ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله را منعقد کرد که در حال اجرا و ساخت است و امیدواریم با ورود این دستگاه‌ها به ناوگان، کیفیت ارائه خدمات آن ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان گفت: سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری، نیازهای تجهیزاتی و ماشین‌آلاتی این سازمان‌ها استخراج و سعی شده است، این نیاز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان رفع شود.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک ماشین چندمنظوره سم‌پاش و شست‌وشوی درخت در ارتفاع و خیابان‌شوی با کمک یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده و در حال خدمت‌‎رسانی است، تصریح کرد: پروژه‌های دیگری نیز با همکاری این شرکت‌ها در حال انجام است و امیدواریم طی چند ماه آینده به نتیجه برسد و اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به ورود این سازمان به مکانیزه‌کردن نظافت معابر کم‌عرض اظهار کرد: سال گذشته و امسال، اقداماتی شاخص در ارتباط با نظافت مکانیزه معابر کم‌عرض مانند خیابان‌های با عرض زیر ۱۰ متر و بین ۱۰ تا ۲۰ متر انجام شده است که امیدواریم به‌محض اجرایی‌شدن، اطلاع‌رسانی آن انجام شود.

نظام‌زاده خاطرنشان می‌کند: شهرداری اصفهان امسال یک پروژه شاخص به ارزش حدود دو هزار میلیارد ریال برای مکانیزه‌سازی ماشین‌آلات نظافت، اختصاص داده است.

نظام‌زاده با اشاره به برنامه‌های ۱۴۰۲ سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان اضافه کرد: علاوه بر اعتبار دو هزار میلیارد ریالی که مرتبط با مکانیزه‌سازی نظافت شهری است، این سازمان برنامه‌ریزی برای خرید ماشین‌آلات جدید حمل زباله، جاروب و تجهیزات خاص مدیریت بحران مانند بکمولوله و مینی‌لوله با ارزش حدود ۱,۲۰۰ میلیارد ریال را انجام داده است و امیدواریم با اجرایی شدن آن تحول بزرگی در این ارتباط رخ دهد.

کد خبر 666655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.