اعلام زمان قرعه‌کشی و آغاز مرحله‌گروهی فصل ۲۰۲۳ لیگ‌قهرمانان آسیا

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ روز پنجشنبه دوم شهریورماه در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. گفتنی است مسابقات مرحله گروهی نیز از بیست‌وهفتم شهریور آغاز می‌شود.

ه گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه‌های قبل سهمیه‌بندی در آخرین فصل لیگ‌قهرمانان آسیا با فرمت قدیمی که سال آینده در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برگزار می‌شود را اعلام کرد و در این سهمیه‌بندی فوتبال ایران موفق به کسب سهمیه ۳+۱ شد چرا که پیش‌تر این سهمیه برای کشورمان ۲+۲ بود. البته که گفته می‌شود ممکن است دوباره این سهمیه برای فوتبال ایران ۲+۲ بماند.

در رده‌بندی کشورهای قاره‌کهن، فوتبال عربستان در صدر منطقه غرب‌آسیا ایستاد و سهمیه ۳+۱ گرفت و ایران با صعود به رده بالاتر جای قطر را گرفت تا به‌عنوان دومین کشور غرب‌آسیا با سهمیه ۳+۱ در لیگ‌قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.
سهمیه‌بندی کشورها در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که عربستان ۳+۱؛ ایران ۳+۱؛ قطر ۲+۲؛ ازبکستان ۲+۲؛ امارات ۱+۲؛ اردن ۱+۱ از غرب‌آسیا و کره‌جنوبی ۳+۱؛ ژاپن ۳+۱؛ چین ۲+۲؛ تایلند ۲+۲؛ هنگ‌کنگ ۱+۲ و ویتنام ۱+۱ از شرق‌آسیا می‌توانند در لیگ‌قهرمانان شرکت کنند.

حالا باتوجه به این قوانین، تاریخ قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان آسیا نیز اعلام شد و بدین ترتیب مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ روز پنجشنبه دوم شهریورماه در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. گفتنی است مسابقات مرحله گروهی نیز از بیست‌وهفتم شهریور آغاز می‌شود.

کد خبر 663956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.