شهدا با مدال سرخ افتخار آفریدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران گفت: جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون، خود برای همیشه بر افتخارات تاریخ ورزش کشور افزودند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالله مرتضوی در نخستین مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر فعالان ورزشی که در سالن شهدای ترور این اداره کل برگزار شد، با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اظهار کرد: یکی از افتخارات ورزش کشور ما این بود که در کنار دیگر اقشار، جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون خود برای همیشه بر افتخارات تاریخ ورزش کشور افزودند.

وی افزود: امیدواریم در کنار فعالیت‌های ورزشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی بتوانیم اقدامات تأثیرگذاری را انجام دهیم. ورزشکاران امروز کشورمان باید این حقیقت را دریابند که اگر می‌توانند به بازی‌های آسیایی یا جام جهانی راه پیدا کنند و افتخاراتی کسب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کنند، به خاطر رشادت‌های جوانان و نوجوانانی است که در سنی که باید شور جوانی داشته باشند بر اساس وظیفه و تکلیف راهی جبهه‌ها شدند و امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند.

طاهره تبیریی، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن بیست‌وششم مهرماه، روز تربیت بدنی و ورزش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار گفت: امروز توفیقی نصیب ما شد که به همین مناسبت در خدمت عزیزانی باشیم که در مسیر تبیین سیره عزتمندی و آزادگی از هیچ تلاشی دریغ نکردند، عزیزانی که آرزوهای خودشان را برای عزت، امنیت، اعتبار و منزلت میهن اسلامی قربانی کردند.

وی در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری افزود: با تمام توان در ترویج، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها رسالت بنیاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عملی کنیم.

وی گفت: ساخت مستند فاخر و یا فیلم سینمایی شهدای تیم فوتبال فجر ورامین در دستور کار این اداره کل قرار دارد که این تیم ۱۸ شهید، ۲۲ جانباز و ۴۳ رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 612977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.